Konst?

Lördagens aktiviteter var mycket spännande! Vi började med en snabbtur på stan för att införskaffa en present till konstnären som hade vernissage. Blomma var det första jag tänkte på men då var min första tanke var ska konstnären få tag i en vas, precis som om det skulle vara mitt problem. Men sån är jag, tänker ofta på andra men samtidigt på mig själv. För vad skulle konstären tycka om mig som jag kom med en tråkig blomsterkvast? Så det fick bli en en flaska vin istället. Det uppskattades av konstnären.
Nu till utställningen!
Jag hade sett fram emot denna utställning, jag gillar verkligen det hon gör. Den här gången var temat "Nakna män i lufttorkad lera", placerade i en låda av ek. Min association blev genast den gamla slagdängan ".....en man i en byrå",Lill Lindfors gamla hit. Precis så var det, män som var instängda sittandes, liggandes, ståendes osv. Så var uppfattningen första varvet, men så gick vi ett varv till och upptäckte att männen hade alla olika ansktsuttryck. Vi fastnade för en som vi faktiskt köpte, jättekul. det är det andra verket som vi har av just denna konstnären. Så man kan väl säga att vi har börjat samla, eller?
Dagen avslutades hos goda vänner med god mat och bad i deras badtunna, vi lyckades knö ner oss 7 stycken män och kvinnor. Jag tänkte genast på utställningen vi hade varit på tidigare och studerade männens ansiktuttryck mycket noga, för här var det kroppskontakt som gällde. Badtunnan delades också av ett helt gäng mycket söta badankor som krävde lite omsorg så att de inte skulle sjunka. Till slut blev det för varmt i tunnan så någon kom med den strålande idén att vi skulle gå ner till sjön och ta ett natt dopp, det var verkligen skönt. Detta var verkligen en trevlig "fest" som jag sent kommer att glömma.
Söndag: regn, trött, film, mat och slappa!

Kommentarer
Postat av: Helena

Låter trevligt. Har du två samlingar nu???

Sanart måste vi träffas igen. Är mycket intresserad av dina funderingar kring sommarlov.

Kram

PS Är desstuom lätt chockad. Först två kommentarer då du berättar vem du är och sen en från Reiseleitern.....

2008-07-10 @ 23:24:22
URL: http://gutta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0