Tonårsliv

Det blev som jag trodde! Dottern vill lämna Hönökonferensen en dag tidigare än beräknat!
Så här gick det till:

Kl. 11.00   Samtal från dottern som är nyvaknad och vill bli hämtad kl.20.00. Vad svarar jag? Jovisst vi kommer!
Nu gällde det att övertala maken att vi måste hämta dotter med kompis och en cykel. Nu hör det till saken att vi har ingen cykelhållare till den stora bilen. Så vad gör vi, jo vi åker till Mekonomen och införskaffar ett sådant, 500 spänn kostade det.

Kl.  11.15  Samtal från en av våra bästa vänner som bjuder in till en filmkväll. Vi var tvungna att tacka nej eftersom vi ska hämta dottern. Jättetråkigt!

Kl.  11.17  Samtal från dottern som undrar om vi kan komma redan kl. 15.00! Jättegärna! Jag insåg snabbt att då hinner vi med filmkvällen.

Kl. 11.18  Jag ringer till vännerna och hoppas att de inte har hunnit boka något annat, det hade de inte. Jag tänkte att det här blir en jättebra lördag.

Kl.  13.00 Hemma igen efter Mekonomenbesök och lite annat.

Kl.  13.15  Samtal från dottern: kan ni komma kl. 18.00 istället? Nej, det kan vi inte!!!!!!!! Hon blev inte glad.......
Maken sliter med cykelhållaren som ska sättas ihop enligt beskrivning likt IKEA:s byggsatser. Det går inte så snabbt om man säger så. Jag känner hur pulsen ökar, hur ska vi hinna till kl. 14.00, för då måste vi åka.

Kl.  13.30  Samtal från dottern: ni behöver inte komma, kompisens föräldrar kommer och hämtar oss! Då gick luften ur mig, medans maken såg nöjd ut medans han pysslade med cykelhållaren.

Eftersom jag är en sådan person som vill göra rätt för mig så fick jag dåligt samvete. Nu fick ju kompisens föräldrar åka hämta, de hade ju skjutsat dit dem och jag hade ju lovat att jag skulle hämta. Då fick maken ett litet uppdrag som han skötte elegant dvs. han fick ringa kompisens föräldrarna och förklarar.

Lördagen är inte slut utan forsättning följer senare! Vi ska ju iväg på filmkväll, kul som bara den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0