En stolt mamma

Nu har intagningarna till högskolan kommit!
Båda mina söner har sökt program och kommit in, jabba,dabba,do. Den äldste ska gå i sin fars fotspår och den yngre ska gå i Joakim von Ankas fotspår.  Jag är jättestolt och mallig att båda mina söner ska läsa till hösten. Det värsta är dock att även den yngre ska flytta till annan ort. Jag har vanan inne eftersom den äldre redan har flyttat men det känns i modershjärtat att även den yngre har blivit vuxen och vill leva sitt eget liv. Men det är sådana smällar man får ta när man skaffar barn.
Långt innan jag kom på tanken att mitt liv även skulle innehålla man och barn, kom jag i kontakt med en poet och han skrev så här:
Ert barn är inte era barn.
De är söner och döttrar av livets längtan efter sig sjäv.
De kommer genom er men inte från er.
Och fastän de lever hos er, tillhör de er ändå inte.

Gibran Khalil, The Prophet

Visst är dessa ord vackra och tänkvärda, dehar följt mig genom livet tillsammans med mina barn. När jag har dessa rader framför mig så är det plötsligt mycket lättare att låta barnen lämna boet.
Vi har ju ett barn kvar här hemma så vi kan fortsätta att suga på den karamellen!


Kommentarer
Postat av: Helena

Hur visste du om tältet?

2008-07-23 @ 22:58:38
URL: http://gutta.blogg.se/
Postat av: Annalena

Men hallå, hur står det till med minnet?

2008-07-25 @ 01:46:15
URL: http://ergodubito.blogg.se/
Postat av: Helena

det är kasst :)

2008-07-29 @ 19:20:17
URL: http://gutta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0